2011. február 16., szerda

31. Fejezet. A rejtélyes vers



 

Levegőért kapkodva szakadtam el, Damon tüzes ajkaitól. Soha nem csókolt még úgy, mint most. Vadul de mégis szenvedélyesen. Jó pár perc telt el, mire a szívverésem visszaállt a normál ütemre és vele együtt a légzésem is helyreállt. Damon , félig lehunyt szemhéja alól nézett rám.
- Remélem, nem tervezel újabb szökést?
- Reménytelen vállalkozás lenne? – kérdésére, kérdéssel feleltem.
- Előlem nem tudsz meglógni… – arcára ismét kiült, a már jól ismert félmosoly.
- Tudom. – vontam meg a vállam, beletörődve – Most is csupán két napodba telt, hogy megtalálj.
A félmosolyt felváltotta, egy sejtelmes „nem tudsz még mindent”, vigyor.

- Tíz perc…
 - Tíz perc, mi? – néztem rá értetlenül.
 - Tíz percembe telt, hogy kiderítsem, hol bujkálsz. – tátott szájjal bámultam rá, sikerült megint összezavarnia.
  - A laptop a lételemed… csupán azt kellett megvárnom, hogy bekapcsold… Vivien… - ujjával lágyan körberajzolta ajkaim vonalát, s közben mélyen a szemembe nézett. Vártam, hogy folytassa a megkezdett mondatot, de nem fejezte be, megrázta a fejét, mintha magának is tagadna valamit, majd  kijelentette, hogy későre jár és itt az ideje elindulni haza. Szavaival egyidőben már indított is.

 Behunytam a szemem, és gondolatban végigpörgettem az elmúlt pár órát. Bőven volt részem izgalomban, szereztem két új barátot, akik közül az egyik a kedvenc DJ-m. Összegeztem magamban a történteket. Azonban ha lehet, mostmár tényleg szeretnék egy nyugis, lazulós napot. De miért van olyan érzésem, hogy a közeljövőben, megint történik valami, ami minden lesz, csak pihentető nem, és csupán kósza ábránd marad a laza, gondtalan pihenés? Ekkor még nem tudhattam, hogy a „közeljövő”, a hazaérkezésünk után nemsokkal bekövetkezik.

Damon a szobám ajtajáig kísért, és igencsak meglepett, hogy nem próbálkozott bejutni a szobámba. Sőt meg sem kísérelte meghívatni magát. Amint az ajtó becsukódott mögöttem, ledobtam magamról a selyemruhát, és beálltam a forró zuhany alá. A hosszú forró fürdőt követően, sem jött álom a szememre, ezért úgy döntöttem, hogy Chris könyvtárában keresek valami olvasnivalót. A pólóm fölé felvettem egy rövid köntöst, belebújtam a papucsomba, ezután elindultam a földszintre.

  Az irodában, csak az asztali lámpát kapcsoltam fel, az is elég fényt adott a könyvkereséshez. Végigfuttattam tekintetem a polcokon, Shakespeare-től, Stephen King-ig bezárólag, minden műfaj helyet kapott a kis könyvtárban. Választékban nem volt hiány. Megakadt a tekintetem, egy kopott, már első pillantásra is legalább száz éves bőrkötéses könyvön. Óvatosan a kezembe vettem, leültem az íróasztallal szemközt lévő fotelba, és belelapoztam. Az első sorok elolvasása után, már világossá vált előttem, hogy a vámpírok nagy Őseiről szóló feljegyzéseket tartom a kezemben. Úgy éreztem, hogy ezt a könyvet, azonnal meg kell mutatnom Damonnak. Az elgondolást tett követte, és rövidesen Damon ajtaja előtt álltam. Kopogásra nem volt szükség, mert az ajtó kitárult.

 - Micsoda meglepetés! Csak nem, hiányoztam? – vigyorgott önelégülten.
- Hoztam valamit. – emeltem fel a könyvet.
- Fáradj beljebb! – hajolt meg színpadiasan.

 Meglepve tapasztaltam, hogy az ő szobája, az enyémtől, csak a falak és az ágynemű színében tért el. A széles franciaágyon megpillantottam a fekete inget, amit ma este viselt. Ekkor esett le, hogy Damon félmeztelen. Rajtam pedig, a csak egy póló és egy köntös van, ami semmit nem takar.

- Na, mit hoztál? – lépett hozzám, mialatt tekintetével végigmért.
- Ezt. – nyomtam a kezébe a könyvet – Olvasd el! Én viszont már megyek is! – léptem az ajtóhoz.
- Hova sietsz? Miért nem olvassuk együtt? – incselkedett, amitől kezdtem elveszíteni a fejem. Mióta tisztába jöttem az érzéseimmel, a közelsége is másként hat rám. Tudtam, ha most rögtön nem hagyom itt, nem leszek képes ellenállni neki.
- Maradj, Vivien! Ígérem jófiú, leszek! – marasztalt, s közben a derekamat átkarolva, terelt az ágy felé.

 Az ágy jobb oldalára húzódtam, Damon szintén. Próbálkozásom a bal oldallal, ugyanúgy végződött. Mély sóhajjal vettem tudomásul, hogy nem fog elmenni a közelemből. Meztelen felsőteste, és a testéből áradó csábító illat, olyan egyveleget alkotott, ami már első percben megrészegített. Gyomrom görcsbe rándult, a pulzusom az egekbe szökött. Mindezzel ő is tisztában volt, sőt még rá is játszott, csakhogy az őrületbe kergessen.

- Olvass bele, – mutattam a könyvre – és megérted miért akartam, hogy lásd. Damon meglepve kapta fel a fejét, amint belelapozott a könyvbe.
- Hol találtad? – faggatott.
 - Chris irodájában.

Damon teljesen elmerült az olvasásban. Csendben figyeltem, ahogy egy versikét ismételget, immár sokadszorra.
„Két angyal közt, a föld mélyén, leled meg őseink tőrét,
 S a talizmánt, mely megvéd,
Mindattól, mi ártó szándékkal közeledik feléd.
Holt lélek az ereklyét nem látja,
Csak egy halandó találhat reája
De jól vigyázz! Az életed az ára,
Ha nem lelsz, a helyes út nyomára”

Minél többet hallgattam, annál biztosabb lettem benne, hogy ez a vers, útmutató, ahhoz a helyhez, ahol valóban elrejtették ezt a bizonyos tőrt és a talizmánt.
Először is arra kellene rájönni, hol lehetnek angyalok? Gondolkodj! Templom? Nem. Múzeum? Talán. Végigtallóztam az összes lehetséges helyet, majd teljesen váratlanul beugrott, a megoldás...

- Megvan! – kiáltottam fel.
- Mi?
- Megvan a megoldás! Azt hiszem, megfejtettem a vers jelentését.
- Édesem, mit gondolsz, én mivel próbálkoztam eddig? Ha én nem jöttem rá, neked mégis, hogy sikerült volna? –
- Hidd el, megfejtettem a rejtvényt – erősködtem.
- Akkor halljuk! Szerinted mit jelent?
- Az első sorban a két angyal, jelzi a rejtekhelyet…
- Eddig én is eljutottam… - vágott a szavamba – De hol?
- A Temetőben! – Damon hitetlenkedve bámult rám.
- Csakugyan! Hogy ez nekem nem jutott eszembe? Folytasd!
- Abból indultam ki, hogy olyan temetőnek kell lennie, aminek a sajátossága a két angyal. Mivel a könyv igen régi, úgy érzem, hogy a sírok közt is a legrégebbit, s azok közt is egy kriptát, kell keresni. Az lehet a bejárat. A helyes irány pedig, nem lehet más mint egy labirintus, vagy elágazó folyosó.
 - Tudsz valamit! – kacsintott rám - Már csak azt kell kiderítenem, merre található az angyalok temetője, a többit már egyedül is elintézem.
- Azt nem hiszem!
 - Már miért ne, hinnéd? Nem ajánlom, hogy felbosszants! – húzta fel bosszúsan a szemöldökét.
- Valamit elfelejtettél!
- Ugyan mit? – hangjába már némi ingerültség is vegyült.
 - Holt lélek az ereklyét nem látja. – idéztem hangosan a versből – Te vámpír vagy, és mint tudjuk a vámpírok…
- Holt lelkek. – fejezte be a mondatomat.
- Kellek neked! – jelentettem ki magabiztosan.
- Ha tudnád mennyire... – vigyorgott Damon.
- Nem úgy…- zavaromban fülig pirultam.
- Aranyos vagy, amikor így pirulsz. – simogatta meg az arcomat. – Tudom, hogy értetted! Nélküled esélyem sem lenne megtalálni.
- Veled megyek! Így legalább viszonozhatom azt, hogy már sokadszorra mentettél meg a halál torkából.
- Jól meggondoltad? Ez nagyon veszélyes! Nem tudhatjuk, mi vár ránk.
- Már eldöntöttem! Talán így Sebastiant és Alexandert is megállíthatjuk. Nem haragszol, ha most elmegyek aludni? Hirtelen rámtört az álmosság. – nagyot ásítva, indultam ismét az ajtó felé.
- Alhatsz itt is! – súgta a fülembe. Lehelete csiklandozta a nyakamat.
- Jobb lesz nekem a saját szobámban.
- Félsz tőlem?
- Nem! – válaszoltam remegő hangon.
 - Bizonyítsd be! – ujjával kissé felemelve a fejemet, nézett a szemembe – Maradj itt ma éjszaka.

 Egyáltalán nem féltem tőle.Sőt mi több, vágytam az ölelésére. Néhány másodperc töprengés után, úgy döntöttem kockáztatok, és vele maradok.

  - Rendben, maradok. Megígérted, hogy jó fiú leszel, és bízom benne, hogy állod is a szavad!  Viszont, ha nem kerülök minél előbb ágyba, itt fogok állva elaludni.

    Egy szempillantás alatt, megágyazott és a következő pillanatban pedig, már arra eszméltem, hogy az ágyban fekszem, Damon ölelő karjaiban. Boldogan merültem az álmok világába, hiszen annak férfinak az ölelésében hajtottam álomra a fejem, aki számomra, egyet jelentett, a léttel.

6 megjegyzés:

  1. Hello.

    Hát ez érdekes volt. Most együtt kell majd dolgozniuk. És így tuti hogy mindketten sokkal közelebb kerülnek egymáshoz. :P
    És Vivien milyen ügyes volt hogy megfejtette a verset.

    Puszi: And

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Tetszett nagyon a vers, ötletes volt és a Damonféle kis elszólások vidámabbá tették a fejezetet.. Nagyon kíváncsi vagyok a kriptás kalandokra, és hogy mi lesz még ebből a kapcsolatból! Remélem Damon felfogta a múltkori telefontémát. ;) Én is maradtam volna Vivien helyében... xD ;))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszett az egész . ar nagyon varom a kovit

    VálaszTörlés
  4. Ejha.......
    Nagyon tetszett a fejezet, aranyosak voltak mind a ketten benne, ami nagy szó, mert ugyebár Damonról beszélünk. :D
    várom a kövit
    pu
    GK

    VálaszTörlés
  5. Szia Myka!

    Csúcs ez a fejezet!A vers pedig telitalálat. Kicsit hátborzongató, hogy egy Kriptába kell majd lemenniük és még életük is veszélyben forog. De mivel együtt mennek, még közelebb kerülhetnek egymáshoz! Vivi jól döntött, hogy ott maradt éjszakára!

    Minden nap fel fogok nézni, hogy van-e friss!!

    VálaszTörlés
  6. Szia!

    Wooow! Tetszett nagyon!Damon hozta a formáját és van egy olyan érzésem,hogy nem ok nélkül marasztalta Vivit! Talán a hajós jelenetet akarja feleleveníteni?:)))))))

    Siess a kövivel!

    Ancsi voltam

    VálaszTörlés